گروه ماشین سازی
فواید عرق برگ چنار

فواید عرق برگ چنار

فهرست مطالب

فواید عرق برگ چنار

درمان تب و سرماخوردگی

عرق برگ چنار می‌تواند یک درمان گیاهی مناسب برای درمان تب و سرماخوردگی باشد. عرق برگ چنار موجب بهبود تنگی نفس، درمان گلو درد و  عرق برگ چنار برای سرفه می‌شود. همچنین عرق برگ چنار دارای خاصیت خلط آوری است. عرق برگ چنار موجب دفع خلط و مواد عفونی و پاکسازی ریه و گلو می‌شود. عرق برگ چنار توانایی مبارزه و دفع باکتری‌ها و میکروب‌های مولد عفونت، التهاب سینه و گلو را داشته و موجب تسکین سینه گلو شده و همچنین موجب تسکین علائم سرماخوردگی تسکین می‌شود. از جمله علائم و نشانه‌های سرماخوردگی می‌توان به گرفتگی صدا اشاره کرد که با مصرف منظم عرق برگ چنار گرفتگی صدا و گلو رفع و درمان می‌شود.

عرق برگ چنار با رساندن رطوبت  کافی به گلو موجب جلوگیری از خشک شدن گلو  می‌شود و احتمال گرفتگی صدا در زمان سرما خوردگی را کاهش می‌دهد. عرق برگ چنار همچنین دارای خاصیت تب‌بری بوده و در صورتی‌که دمای بدن حین سرماخوردگی افزایش پیدا کند موجب بهبود تب می‌شود.

درمان تنگی نفس

تنگی نفس ناشی از نرسیدن هوای کافی به ریه است و این مشکل می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند. مصرف عرق برگ چنار یک گزینه درمانی مناسب برای کاهش علائم تنگی نفس است. افرادی که دچار تنگی نفس هستند می توانند عرق برگ چنار را پیش از صرف هر وعده غذایی مصرف کنند.

درمان آسم

دارو‌های گیاهی می‌توانند موجب کاهش علائم و تسکین آسم شوند. اما درمان قطعی و صد در صدی برای آسم نیستند. یکی از داروهای گیاهی که در تسکین علائم آسم موثر و مفید است عری برگ چنار است. عرق برگ چنار توانایی بهبود علائم آسم و کاهش حملات آسم را دارد. مصرف منظم و صحیح از عرق برگ چنار در کنار داروهای شیمیایی تجویز شده توسط پزشک متخصص موجب بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به آسم می‌شود. عرق برگ چنار دارای ترکیبات ضد التهابی بوده که این ترکیبات باعث کاهش شدت حملات آسم می‌شود. عرق برگ چنار همچنین حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ C است که به کاهش التهاب در مجاری هوا ریه کمک می‌کند.

درمان اسهال

اسهال معمولا ناشی از واکنش طبیعی و ایمنی بدن نسبت به مسمومیت غذایی ناشی از آلودگی‌های ویروسی و یا باکتریایی است. عرق برگ چنار دارای خاصیت ضد اسهال است. نصرف عرق برگ چنار می‌تواند اسهال و اسهال خونی را درمان کند. علاوه بر این عرق برگ چنار می‌تواند موجب رفع و درمان ناراحتی‌های ناشی از گرمی موجود در مواد خوراکی شود.

درمان درد مفاصل

یکی از دارو‌های گیاهی برای کمک به درمان و بهبود درد مفاصل عرق برگ چنار است‌. از علل درد مفاصل می‌توان به التهاب در مفاصل اشاره کرد. عرق برگ چنارا دارای خواص خنک کنندگی و ضد التهاب است. و در نتیجه مصرف عرق برگ چنار می‌تواند با خاصیت ضدالتهابی خود موب کاهش درد مفاصل شود.

بهبود رعشه و امراض عصبی

ارزش بدن یا رعشه معمولا در افراد با سن بالا مشاهده می‌شود اما ممکن است در سن‌های متفاوت و مختلفی مشاهده شود. عواملی مانند عصبانیت، استرس شدید، ترس، خستگی و غیره از علل بروز لرزش هستند. عرق برگ چنار یگ گزینه درمانی مناسب برای درمان استرس و اضطراب است. با مصرف روزانه یک استکان از عرق برگ چنار به عنوان داروی آرام بخش می‌توان موجب تسکین سیستم عصبی شده و هممنین موجب بهبود رعشه و امراض عصبی شوید.

برچسب ها: فواید عرق برگ چنار، خواص عرق برگ چنار، خواص برگ چنار، فواید برگ چنار، بایگانی دستگاه های عرق گیری اسوه صنعت اصفهان، خرید عرقیجات در هایپر اسوه سلامت ایرانیان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فواید عرق برگ چنار

آخرین مطالب سایت:

آسیاب زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی پر طرفدار در آشپزی است. این ادویه ی خوشمزه برای پودر شدن بسیار سخت است. در این مقاله تقریبا از

ادامه مطلب »
برچسب ها:

پیشنهاد لحظه ای:

امتیاز این مطلب:
5/5