گروه ماشین سازی
فوایدعرق سنبل الطيب

فواید عرق سنبل الطيب

فهرست مطالب

فواید عرق سنبل الطیب

سنبل الطیب

عرق سنبل الطیب دارای خواص گیاهی و دارویی فراوانی است. سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و به عنوان آرام بخش و ضد اسپاسم طبیعی عمل می کند. این گیاه علاوه بر این که آرامش بخش طبیعی است. و داشتن خواب آرام کمک می کند موجب کاهش فشار خون می شود.

عرق سنبل الطیب با طبیعت گرم خود دارای و مسکن و ضد هیجان و محرک و باد شکن و ضد هیجان خواص ضد تشنج و ضد اسپاسم و آرام بخش و استرس و ضد صرع است.

ترکیبات عرق سنبل الطیب

ریشه‌ی سنبل‌الطیب دارای ترکیبات مختلفی است. از جمله آلکالوییدها و آمینو اسیدهای آزاد مانند تیروزین و گلوتامین، روغن‌های فرار مانند والریک اسید و یک گلی کوزید، رزین، والر یک اسید، فورمیک اسید، استیک اسید، متیل پیریل کتون، والریانیک، آلبومین، صمغ، پتاس، جوهر لیمو، فسفات، تانن، قند، آلفا، بورنیل فورمات، بورنیل استات، بورنیل بوتیرات، کامفن، بورنعول و پی نن می باشد.

والرنال و اسید والرنیک از موثر ترین ترکیباتی هستند که اثر آرام‌بخش دارند.

فنکون، کامفن و پیرس، والرنون، آلفاوتباپینن از اساسی ترین ترکیبات اسانس سنبل الطیب هستند.

طبیعت عرق سنبل الطیب

طبع عرق سنبل الطیب گرم و خشک است بنابراین برای افراد دارای طبع سرد مفید است ولی افراد دارای طبع گرم و خشک باید در مصرف آن احتیاط کنند.

عرق سنبل الطیب و بی خوابی:

از خواص معروف سنبل الطیب این است که آرامش بخش و خواب آور می باشد. این گیاه به طور چشم گیری، بی خوابی را درمان می کند. هم چنین موجب کیفیت بالای خواب می شود. این گیاه حاوی مقادیر بالای لیارین است. این ترکیب شیمیایی باعث افزایش گاما آمینو اسید بوتیریک (GABA) که به عنوان انتقال دهنده عصبی مهار کننده در سیستم عصبی می تواند بی خوابی را کاهش دهد و باعث آرامش شود.

عرق سنبل الطیب در درمان استرس و اضطراب

ترکیباتی مانند لیارین، والرنیک و والرنول به عنوان ضد اضطراب و آرامش دهنده طبیعی عمل می کند. و با حفظ سطح سروتونین می تواند و استرس و اضطراب را درمان کند.

عرق سنبل الطیب در درمان بیش فعالی کودکان

مصرف این عرق برای کودکان بالای ۵ سال می تواند به مشکلات خواب و بی قراری در کودکان کمک کند.

عرق سنبل الطیب در فشارخون و قلب

 عرق سنبل الطیب دارای ترکیب لیارین می باشد و این ترکیب محرک تولید که آمینو اسید گابا است.
براساس مطالعات انجام شده که آمینو اسید گابا فشار خون را تنظیم می کند . با توجه به اینکه فشار خون به طور مستقیم روی سلامت قلب اثر می گذارد. بنابراین این عرق موجب حفظ سلامتی قلب و عروق می شود و ریسک حملات قلبی و سکته را کاهش می دهد.

برچسب ها: فواید عرق سنبل الطیب، خواص عرق سنبل الطیب، درمان استرس، درمان اضطراب، خرید عرقیجات در فروشگاه اسوه سلامت ایرانیان، خرید دستگاه های عرق گیری اسوه صنعت اصفهان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فوایدعرق سنبل الطيب

آخرین مطالب سایت:

آسیاب زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی پر طرفدار در آشپزی است. این ادویه ی خوشمزه برای پودر شدن بسیار سخت است. در این مقاله تقریبا از

ادامه مطلب »
برچسب ها:

پیشنهاد لحظه ای:

امتیاز این مطلب:
5/5