گروه ماشین سازی
فوایدعرق چهل گياه

فواید عرق چهل گياه

فهرست مطالب

فواید عرق چهل گیاه

عرق چهل گیاه از ترکیب چندین گیاه دارویی مفید بدست می آید. افرادی که در خانه عرق چهل گیاه تهیه می کنند می توانند گیاهان و مواد مختلف با خواص دیگری را اضافه کنند. از خواص مهم عرق چهل گیاه تسهیل هضم غذا است و میزان تاثیر گذاری آن به اینکه بیمار چه مقدار عرق چهل گیاه را قبل و یا بعد از غذا مصرف می کند، بستگی دارد. برخلاف اسم چهل گیاه این عرق فقط از ترکیب تعداد کمی گیاهان دارویی مانند شیرین بیان، نعنا، پونه، آویشن که در پیشگیری و درمان نارحتی های گوارشی تاثیر دارند، تهیه می شود. در ادامه به معرفی این گیاهان دارویی و خواص هر یک اشاره می کنیم.

آویشن:

  • وجود آویشن در ترکیب چهل گیاه برای درمان دردهای سیاتیک، نقرس، مفاصل، بیماری‌ های مثانه، کلیه، سیاه سرفه، ذات‌الریه، تنگی نفس، نفخ معده مفید است.

اسطوخودوس:

  • این ترکیب در چهل گیاه به دلیل داشتن طبع گرم در درمان و پیشگیری از بیماری های آسم، سرفه، نفخ روده و معده، دردهای عضلانی و اعصاب، ناراحتی مقعد، کبد، کلیه، طحال، غش، رعشه، ضربه مغزی، سردرد و امراض عصبی کاربرد دارد.

اسفرزه:

  • این گیاه دارویی دارای طبعی سرد و تر است. اسفرزه در درمان بیماری هایی چون زخم معده، خشونت حلق و سینه، یبوست، نارسایی کبد و کلیه مفید است.

افسنتین:

  • استفاده از افسنتین در ترکیبات چهل گیاه تاثیر خواص آن را به طور چشمگیری زیاد می کند. سبب ازیاد شیر در دوران شیردهی می شود. به رفع یبوست کمک می کند. و برای درمان افراد دارای خونریزی بینی موثر است.

ریشه بابا آدم:

  • این گیاه دارای طبع گرم تر است. و در مواردی چون کاهش قند خون، درمان جوش ‌های صورت، اگزما، روماتیسم، مخملک و سرخک مفید است.

بادرنجبویه:

  • وجود این گیاه در ترکیب چهل گیاه باعث افزایش حافظه و تقویت مغز می شود. بادرنجبویه مقوی‌ترین ترکیب در عرق چهل‌گیاه است که حافظه را زیاد کرده و مغز را تقویت می‌کند. برای درمان تنگی نفس و قولنج، درد دندان و تپش قلب، هیستری مفید است. همچنین سبب تقویت حواس پنج‌گانه، جگر، معده و قلب می شود.

بارهنگ:

  • این گیاه طبعی سرد و تر دارد. در ترکیبات چهل گیاه سبب روی درمان سوختگی‌ های سطحی و امراض پوستی تاثیر دارد. همچنین بارهنگ در درمان ورم مخاط دهان، خونریزی ریه و آسم نیز مفید است. وجود بارهنگ در ترکیبات چهل گیاه باعث کاهش طبع گرم سایر مواد می شود. و مصرف آن برای افراد گرم مزاج نیز مناسب است.

گل بنفشه:

  • گل بنفشه طبع سرد دارد. ولی چون با سایر ترکیبات عرق چهل‌گیاه مصرف می شود در بهبودی بی‌خوابی، یبوست، عطش، برفک، مخملک، سرخک، ذات‌الریه، سیاه‌سرفه، برنشیت، تنگی نفس و گلو درد تاثیر زیادی دارد.

عرق چهل گیاه را در سه حالت شامل وضعیت بارداری، مبتلایان به رفلاکس معده و افراد حساس به عرقیات گرم و خشک نباید مصرف کرد.

  1. بارداری: چهل گیاه دارای طبع گرمی دارد و ماداران باردار اجازه مصرف آن را ندارند. زیرا این عرق روی جنین تاثیر بدی خواهد شد و امکان سقط جنین و ناقص شدن آن وجود دارد.
  2. بیماران مبتلا به رفلاکس معده: عرق چهل گیاهان برای افرادی که دریچه معده آن ها گشاده شده و دارای رفلاکس معده هستند منع مصرف دارد؛ زیرا خوردن عرق چهل گیاه رفلاکس معده را تشدید می کند.
  3. افراد حساس به عرقیات گرم و خشک: مصرف مداوم عرق چهل گیاه برای کسانی که نسبت به گیاهان دارویی دارای طبع گرم و خشک آلرژی دارند و دچار کهیر، سرفه، خشکی دهان و زبان می شوند، منع مصرف دارد.

برچسب ها: فواید عرق چهل گیاه، خواص عرق چهل گیاه، درمان سرفه، درمان سردرد، درمان نفخ معده، درمان یبوست، خرید عرقیجات در فروشگاه اسوه سلامت ایرانیان، خرید دستگاه عرق گیری اسوه صنعت اصفهان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فوایدعرق چهل گياه

آخرین مطالب سایت:

آسیاب زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی پر طرفدار در آشپزی است. این ادویه ی خوشمزه برای پودر شدن بسیار سخت است. در این مقاله تقریبا از

ادامه مطلب »
برچسب ها:

پیشنهاد لحظه ای:

امتیاز این مطلب:
5/5