گروه ماشین سازی
روغن گیر اسوه صنعت اصفهان

باز کردن و تمیز کردن روغن گیر110 

فهرست مطالب

باز کردن و تمیز کردن روغن گیر110  

قبل از هرنوع تمیزکاری و باز کردن قطعات، دوشاخه را از پریز کشیده و برق را قطع کنید.

هنگام مونتاژ کردن و بستن قطعات دقت کنید کنجد و لِرد ما بین آن ها قرار نگیرد (مخصوصا بین تیغه و نازل) زیرا مانع آب‌بندی و باعث چکه کردن روغن‌ از قسمت‌های مختلف دستگاه  می‌شود. بعد از هر بار باز و بسته کردن دستگاه، حتما حتما با یک تنظیف کلیه قسمت ها را تمیز کنید، حتی یک دانه کنجاله یا کنجد هم داخل آن نباید باشد وگرنه آسیب می زند.

قطعات را به ترتیب از بیرون به داخل:

  1. نگهدارنده نازل را باز کرده (خلاف جهت عقربه های ساعت)باز کردن و تمیز کردن روغن گیر110  

نگهدارنده نازل: اولین قطعه، مهره ای است که نازل داخل آن قرار میگیرد و توسط یک درز به پشت توپی متصل می شود. (به یاد داشته باشید که قسمت گشاد نازل به سمت داخل دستگاه قرار بگیرد و قسمت کوچکتر آن به سمت بیرون).

نازل: قسمتی است که کنجاله از داخل آن به صورت مدادی یا میله ای خارج می شود و حالت مخروطی شکل دارد. یک طرف آن گشاد تر از سمت دیگر است و دهانه بزرگتر باید به سمت سر ماردون (به سمت داخل دستگاه) بسته شود.

  1. توپی را باز کرده (خلاف جهت عقربه های ساعت).

توپی: قطعه ی پهنی شامل دو مهره است که این مهره ها، به شکل 2 دیسک به هم چسبیده اند. دیسک اول (مهره ای عقبی) متحرک و چسبیده به دستگاه است و وظیفه ی فیکس نگه داشتن توپی را بر عهده دارد. در شروع کار آن را محکم ببندید، سپس در خلاف جهت عقربه های ساعت آن را آهسته آهسته نیم دور شل کنید. دیسک دوم مهره ثابت و بزرگتر است.

قسمت کروی شکل آن رو به داخل است و با قسمت کروی شکل سر ماردون که رو به بیرون قرار گرفته، در تماس است. با تنظیم فاصله ی بین این دو دانه های مختلف (با توجه به سختی و نرمی کنجاله شان) عمل روغنگیری انجام می شود.

شایان ذکر است، هر زمان توپی بسته شد، نیم دور به طرف چپ شل شود که فاصله‌‌ی 1 میلیمتری با ماردون ایجاد کند. این فاصله و این دور چرخیدن در دانه های مختلف، متفاوت است.

از سوراخ توپی،کنجاله خارج میشود.

برای باز کردن، دیسک چسبیده به دستگاه را با آچار چاکلت کمی شل کنید. سپس دیسک بیرونی تر( مهره ی ثابت) را با آچار، کاملا باز کنید و کل مهره را خارج نمایید.

باز کردن و تمیز کردن روغن گیر110 

  1. سیم ترموکوبل را باز کرده.
  2. المنت را باز کرده. (احتیاط المنت ممکن است داغ باشد مواظب باشید.)
  3. مهره را باز کرده .

مهره: این قطعه ی پهن از ابتدا و انتها دارای رزوه است که از یک طرف به ابتدای سیلندر بسته می شود و از طرف دیگر توپی یا هد دستگاه درون آن پیچ می شود روی این قطعه المنت و سنسور دما نیز تعبیه شده است. کار المنت حرارت دادن به کنجاله و تسهیل در بیرون آمدن بهتر آن می باشد.

  1. تیغه را درآورده.

تیغه یا خردکن: این قطعه وظیفه خرد کردن دانه ها را دارد. دانه ها قبل از رسیدن به قسمت کروی شکل سر ماردون باید خرد شوند که تیغه این کار را انجام می دهد این قطعه درون قسمت سر سیلندر جای دارد. این تیغه ی استوانه ای یکی از قطعات اصلی دستگاه است (بیرون آن دایره ای و داخل آن به خاطر شکل پره های تیغه، به شکل 8 ضلعی است).

 

  1. ماردون را بیرون میکشیم.

ماردون: میله ی مارپیچی بزرگی که از داخل سیلندر و گلدانی عبور کرده و داخل فرورفتگی گیربکس جا می گیرد و به وسیله ی خار چهارگوش که داخل فرورفتگی انتهای ماردون قرار میگیرد، نیروی چرخش‌ گیربکس را به خود انتقال می دهد. در ضمن دانه های روغنی را به سمت جلو فشار می دهد، تیغه روغن موجود در دانه ها را می گیرد و کنجاله به سمت بیرون هدایت می شود. انتهای آن خاری تعبیه شده که باید در محل خویش (جا خاری) در گلدانی فیکس شود.

سیلندر: قطعه ای مشبک است که از یک طرف به گلدانی و از طرف دیگر به مهره متصل می شود. روغن از سوراخ های تعبیه شده  روی سیلندر استخراج می شود.

مراقب باشید کنجاله ها در این قسمت دپو نشود. دپو شدن کنجاله در این قسمت، باعث بریدن پیچ و جدا شدن سیلندر از گلدانی می شود.

در صورت مسدود شدن آن، باید با سوزن تک تک سوراخ ها باز و بعد با فشار پمپ باد آن را تمیز شود.

  1.  گلدانی: از یک طرف به گیربکس و از طرف دیگر به سیلندر متصل می شود. قیف دانه بر روی همین قسمت تعبیه شده است.

قیمت روغن گیر های اسوه صنعت 

قیمت روغن های اسوه سلامت 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روغن گیر اسوه صنعت اصفهان

آخرین مطالب سایت:

آسیاب زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی پر طرفدار در آشپزی است. این ادویه ی خوشمزه برای پودر شدن بسیار سخت است. در این مقاله تقریبا از

ادامه مطلب »
برچسب ها:

پیشنهاد لحظه ای:

امتیاز این مطلب:
5/5