گروه ماشین سازی
فواید عرق برگ زيتون

فواید عرق برگ زیتون

فهرست مطالب

فواید عرق برگ زیتون

خواص عرق برگ زیتون

عرق برگ زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی است. عرق زیتون با داشتن این خواص برای بدن خواص و فواید فراوانی دارد. از جمله خواص و فواید درمانی عرق برگ زیتون برای سلامت بدن می‌توان به مواردی از جمله جلوگیری از سرطان، ضد ویروس، تنظیم قند خون، استخوان سازی، درمان سرماخوردگی، بهبود اختلالات حرکتی، بهبود عملکرد جنسی، ضد باکتری، درمان روماتیسم، درمان نقرس، بهبود دهنده قلب و عروق، ضد تب و مبارزه با چاقی اشاره کرد.

سلامت پوست

برای بهره‌مندی از خواص عرق برگ زیتون برای پوست کافی است. که ده تا پانزده قطره از این عرق گیاهی را در نصف لیوان آب حل کنید تا رقیق شود. سپس با پنبه آغشته شده به این محلول آن را به پوست خود بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان حداقل سی دقیقه روی پوست شما باقی بماند.

تقویت سیستم ایمنی

عرق برگ زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و خواص ضد ویروسی دارد. به همین علت موجب کاهش علائم و نشانه‌های سرماخوردگی، آنفولانزا و رفع و درمان سرفه می‌شود. ترکیبات موجود در عرق برگ زیتون توانایی از بین بردن ارگانیسم‌های مهاجم را دارد. و از افزایش عوامل بیماری‌زا مانند باکتری‌ها ک ویروس‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه عرق زیتون با داشتن این خواص موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

حفظ سلامت استخوان

عرق برگ زیتون دارای ترکیباتی از جمله اولئوروپئین و هیدروکسی تیروزول بوده. که این ترکیبات نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش التهاب‌های استخوانی دارند. عرق برگ زیتون می‌تواند موجب پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و بیماری‌های مزمن که مربوط به استخوان است، شود.

درمان دیابت

از جمله گزینه‌های دارویی و درمانی گیاهی برای درمان دیابت می‌توان به استفاده از عرق برگ زیتون اشاره کرد. عرق برگ زیتون موجب کاهش مقاومت انسولینی و افزایش تحریک ترشح انسولین توسط لوزوالمعده می‌شود.

سلامت دهان

عرق برگ زیتون از جمله دارو‌های گیاهی است که برای رفع بسیاری از مشکلات دهان و دندان مفید و موثر است. برای بهره‌مندی از خواص عرق برگ زیتون برای سلامت دهان و دندان کافی است حدود پنج قطره از عرق برگ زیتون را بر روی خمیر دندان خود بچکانید و سپس مسواک بزنید.

کنترل فشار خون

عرق برگ زیتون یکی از دارو‌های گیاهی است که در کاهش فشار خون بسیار مفید و موثر است.  عرق برگ زیتون دارای ماده‌ای تاثیرگذار برای کاهش فشار خون است. این ماده به طور ویژه در کاهش فشار موثر است. فشار خون بالا موجب بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. و استفاده از عرق برگ زیتون می‌تواند از ابتلا به این مشکلات و بیماری‌ها نیز جلوگیری کند.

برچسب ها: فواید عرق برگ زیتون، خواص عرق برگ زیتون، بایگانی دستگاه های عرق گیری اسوه صنعت اصفهان، خرید عرقیجات در هایپر اسوه سلامت ایرانیان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فواید عرق برگ زيتون

آخرین مطالب سایت:

آسیاب زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی پر طرفدار در آشپزی است. این ادویه ی خوشمزه برای پودر شدن بسیار سخت است. در این مقاله تقریبا از

ادامه مطلب »
برچسب ها:

پیشنهاد لحظه ای:

امتیاز این مطلب:
5/5