گروه ماشین سازی
فواید عرق بید

فواید عرق بید

فهرست مطالب

فواید عرق بید

خواص عرق بید

طبع عرق بید سرد و تر است‌. از جمله خواص عرق بید می‌توان به تاثیر این داروی گیاهی در رفع حساسیت بینی و عطسه استنشاق عرق بید اشاره کرد. همچنین یکی از گزینه‌های درمانی برای درمان چرک گوش استفاده از عرق بید است. از جمله خواص شگفت انگیز و بی نظیر عرق بید می‌توان به مواردی از جمله درمان سردرد، بوی بد دهان، عفونت های دهان و دندان، رفع جوش و برفک زبان و دهان، تصفیه خون، درمان شوره سر، بلند شدن مو‌ها، درمان رماتیسم مصرفی، درمان شقاق، رفع تب، درمان بادسرخ، باز شدن مجاری ادرار، رفع حساسیت بینی و عطسه و علاج مالاریا اشاره کرد.

عرق بید و سلامت پوست

عرق بید دارای خواص شگفت انگیزی از جمله خواص قابض، ضد التهابی و تسکین دهندگی خود می‌تواند یک ماده‌ی موثر و مفید در مواد آرایشی و محصولات مراقبت پوستی باشد عرق بید دارای اسید سالیسیلیک و BHA  است که از این رو عرق بید یک لایه بردار طبیعی است که برای درمان آکنه و جوش مورد استفاده قرار می گیرد. عرق بید می‌تواند موجب پاکسازی منافذ پوست و در عین حال حذف سلول‌های مرده شود. عرق بید دارای اسیدهای فنولیک از جمله سالیسین، سالیکورتین و فلاونوئیدها، تانن‌ها و مقادیر زیادی مواد معدنی است که همه‌ی این ترکیبات موجود در عرق بید در جوان سازی پوست تاثیرگذار و مفید هستند.

عرق بید برای قاعدگی

درباره علت گرفتگی‌‌های قاعدگی می‌توان گفت که این گرفتگی‌ها نتیجه‌ی التهاب لایه‌ی رحم و انقباضات ناشی از پروستاگلاندین‌ها است. عرق بید می‌تواند موجب کاهش تولید پروستاگلاندین‌ها و التهاب‌های مربوطه شود. این موضوع موجب تسکین گرفتگی قاعدگی و همچنین رفع و کاهش علائم PMS می‌شود.

عرق بید و تسکین سردرد

یکی از خواص عرق بید تاثیر این داروی گیاهی در تسکین سردرد است. عرق بید می‌تواند در کاهش تنش ناشی از سردرد موثر و مفید باشد. عرق بید حاوی سالیسین است که اثر سالیسین همانند اثر اسید استیل سالیسیلیک موجود در آسپیرین دارد. برخی از مطالعات انجام شده اثرات تسکین دهندگی و درمان سردرد از طریق عرق بید را نسبت به اثرات آسپیرین برای سردرد طولانی‌تر می‌دانند.

عرق بید برای تسکین درد کمر

یک گزینه درمانی طبیعی و گیاهی برای کمردرد، گردن و دردهای عضلانی استفاده از عرق بید است. پروستاگلاندین‌ها عامل التهاب هستند و عرق بید می‌تواند موجب کاهش تولید پروستاگلاندین‌ها می‌شود. در واقع عرق بید همانند یک ضد التهاب عمل می‌کند. 

برچسب ها: فواید عرق بید، خواص عرق بید، بایگانی دستگاه های عرق گیری اسوه صنعت اصفهان، خرید عرق بید در هایپر اسوه سلامت ایرانیان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فواید عرق بید

آخرین مطالب سایت:

آسیاب زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی پر طرفدار در آشپزی است. این ادویه ی خوشمزه برای پودر شدن بسیار سخت است. در این مقاله تقریبا از

ادامه مطلب »
برچسب ها:

پیشنهاد لحظه ای:

امتیاز این مطلب:
5/5