گروه ماشین سازی
فواید چهار عرق

فواید چهار عرق چیست؟

فهرست مطالب

فواید چهار عرق

طبیعت: سرد
فواید چهار عرق: تب بر، تقویت پوست و کلیه و کبد، تصفیه خون، باز کننده رگ ها، مداوای درد مفاصل

خواص چهار عرق

چهار عرق یا عرق چهار گیاه حاوی گیاهانی است. که هر کدام از آن‌ها به خودی خود دارای خواص فراوانی برای بدن و سلامتی هستند. و ترکیب این گیاهان، داروی گیاهی قوی برای درمان بیماری‌ها و اختلالات تشکیل می دهد. از جمله خاصیت های چهار عرق می‌توان به مواردی مانند تسکین درد‌های قاعدگی، درمان یرقان، تسکین دردهای دستگاه تناسلی، درمان سردرد، خنک کنندگی، رفع زخم دهان، دفع آفت دهان، ضد آبله مرغان، آرام بخش، مدر قوی، ملین، ضد تشنج و روماتیسم، تقویت قلب، تصفیه خون، رفع شوره سر، لطیف کننده مو، تسکین دردهای مفصلی و غیره اشاره کرد. درمان عفونت‌های مجاری ادراری، ضد سیاه سرفه، درمان سنگ کلیه و سنگ مثانه، تقویت کننده اعمال کلیه، شست و شو دهنده کلیه، تصفیه خون و ضد تب و لرز اشاره کرد.

چهار عرق و درمان تب

از جمله خواص بی نظیر چهار عرق می‌توان به این مورد اشاره کرد. که چهار عرق می‌تواند موجب رفع حرارت اندام‌ها و دستگاه‌های گوناگون بدن شده و همچنین باعث کاهش التهاب کلی بدن و در نتیجه رفع و درمان تب می‌شود. تاثیر چهار عرق در رفع و درمان تب قطعی لست اما تا حدی کند عمل می‌کند.

چهار عرق و حفظ سلامت کبد

یک گزینه درمانی گیاهی شگفت انگیز برای درمان بیماری‌های کبدی داروی گیاهی چهار عرق است. چهار عرق دارای خواص ضد عفونی کنندگی است  و می‌تواند موجب پاکسازی است. مصرف این عرق سموم موجود در کبد شود. متخصصان طب سنتی معتقدند که چهار عرق می‌تواند موجب تقویت کبد شده و در واقع تصفیه کننده کلی کبد چرب است.

چهار عرق و سلامت دستگاه گوارش

چهار عرق یا عرق چهار گیاه دارای خواص اشتها آوری بوده و به تنظیم اشتها کمک می‌کند. بنابراین مصرف چهار عرق برای افرادی که مشکل بی‌اشتهایی دارند مفید و تاثیرگذار است. عرق چهار گیاه یا چهار عرق یک گزینه بسیار مناسب برای تقویت معده است و می‌تواند مشکلات دستگاه گوارش را رفع کند. چهار عرق دارای خواص ملینی و مدر است و می‌تواند موجب درمان یبوست و بهبود هضم شود.

چهار عرق و درمان بی خوابی

چهار عرق یا عرق چهار گیاه حاوی خواصی است که می‌تواند بی‌خوابی ناشی از ضعف اعصاب را درمان کند. چهار عرق حاوی گیاهانی است که   دارای خواص آرامش بخش است. تا حد زیادی از می‌تواند موجب جلوگیری از اضطراب و تنش شده و از این طریق می‌تواند خوابی آرام را به شما هدیه کند.

مقدار و نحوه مصرف چهار عرق

برای اینکه بتوانید حداکثر بهره را از خواص چهار عرق ببرید. کافی است یک فنجان از چهار عرق را در یک لیوان آب سرد حل کنید و از این ترکیب پس از صرف وعده غذایی خود استفاده کنید.

منبع: غفاری دایت

انواع اسیاب اسوه صنعت

انواع خشکبار اسوه سلامت

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فواید چهار عرق

آخرین مطالب سایت:

آسیاب زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی پر طرفدار در آشپزی است. این ادویه ی خوشمزه برای پودر شدن بسیار سخت است. در این مقاله تقریبا از

ادامه مطلب »
برچسب ها:

پیشنهاد لحظه ای:

امتیاز این مطلب:
5/5