گروه ماشین سازی
خشک کن تونلی

راه اندازی خشک کن های برقی 

فهرست مطالب

راه اندازی خشک کن های برقی

راه اندازی خشک کن های برقی:

کابل ورودی برق سه رشته ای است. سیم آبی رنگ، نول است. سیم مشکی یا قرمز ، فاز و سیم قهوه ای یا زرد رنگ اِرت است.

(حتما با فاز متر فاز و نول بودن سیم ها و پریز را چک نمایید.)

  • سیم ارت باید به چاه ارت متصل شود و درصورت نبود چاه ارت، باید به زمین متصل شود.
  • درب جعبه تابلو برق را باز کرده، کلید های مینیاتوری را چک کنید که روشن باشند.
  • و بعد مراحل روشن کردن تایمر و ترموستات را طبق دستورالعمل بالا ادامه دهید.

نکته: کلید برق اصلی (وسطی) مربوط به تایمر است.

مشعل ایران رادیاتور:

دستگاه مجهز به مشعل ایران رادیاتور هوشمند می باشد. هوشمند به این معنی که دارای شیر برقی است و هرگاه ترموستات به آن اجازه روشن شدن می‌دهد. شیربرقی مسیر گاز را برای جرقه زدن درون مشعل باز می‌گذارد.

«برای تنظیم دمای کابین شیر برقی مستقیماً از ترموستات فرمان می گیرد. و تست دمای تنظیم شده توسط اپراتور اجازه ی روشن یا خاموش شدن را به مشعل می‌دهد».

«شاسی ریست کردن مشعل در مواقعی که به هر دلیلی مثل قطعی گاز خطا روی می دهد. و چراغ آن قرمز می شود، شاسی را یک لحظه فشار دهید.

نکته: چراغ زرد نشانه ی مطلوب بودن راندمان سوخت و اکسیژن می باشد.»

در چهار صورت مشعل خاموش و چراغ قرمز روشن می شود:

  1. خطا در عملکرد سیستم ر اه اندازی خشک کن های برقی 
  2. جابه جایی سیم های فاز و نول
  3. اتصال نامناسب سیم ارت
  4. کم و زیاد بودن فشار گاز

رله ی هوشمند که بر روی  مشعل تعبیه شده است طبق یک زمان (به عنوان مثال دو دقیقه ای) از زمانی که ترموستات به مشعل دستور روشن شدن می دهد تنظیمات جرقه زن را اجرا می کند. برای اینکه جرقه زن، دائم در مسیر نباشد که موجب خراب شدن آن شود این رله بر روی مشعل تعبیه شده و هر بار بعد از برقرار شدن آتش، جرقه زن را به صورت هوشمند از مدار خارج می کند.

به یاد داشته باشید که مشعل ایران رادیاتور بسیار کم مصرف است. جرقه زدن های متعدد در حین کار نشان می دهد که مشعل به طور مدام روشن نبوده. و فقط زمانی که افت حرارت در کابین ها رخ می دهد. مشعل نیز روشن می شود و پس از به حد نصاب رسیدن حرارت، مجددا خاموش می گردد.

(گفتنی است که هر گاه افت درجه حرارت پیدا کنیم مجدداً مشعل روشن می شود. به محض اینکه دمای داخل کابین به عدد مورد نظر رسید ترموستات به مشعل فرمان می دهد که خاموش شود.)

هشدار

پشت دستگاه، لوله بخاری برای خروج مونوکسید کربن و دود احتمالی تعبیه شده است، حتما آن را به دودکش وصل کنید.

– هنگام وصل کردن سیم برق به پریز، حتما باید فاز و نول رعایت شود. (سیم مشکی به فاز و سیم آبی رنگ، به نول و سیم زرد رنگ به ارت متصل گردد.)

* توجه: چنانچه سیم های دستگاه به ترتیبی که ذکر شد متصل نشود، مشعل خطا می دهد. و مشعل روشن نمی شود.

اگر سیم ارت و فاز و نول همگی در جای خود متصل باشند اما همچنان مشعل خطا دهد و چراغ قرمز رنگ پشت مشعل روشن شود و با ریست کردن (فشار دادن شاسی مشعل) دوباره خطا رخ دهد، امکان کم یا زیاد بودن فشار گاز در منطقه ای که دستگاه در آن جا مستقر شده، باید بررسی شود و در صورت تایید این قضیه، باید با تماس با یکی از نمایندگی های شرکت ایران رادیاتور، نسبت به رفع مشکل مشعل اقدام نمود.

قیمت خشک کن های اسوه صنعت اصفهان

قیمت خشکبار اسوه سلامت

کلید واژه

خشک کن گل، خشک کن آبرنگ، خشک کن توت فرنگی، خشک کن هلو، خشک کن زرد آلو، خشک کن گلابی، خشک کن خربزه، خشک کن گرمک، خشک کن طالبی، خشک کن برگ چای، خشک کن سیر، خشک کن موسیر، خشک کن لبو، خشک کن چغندر، خشک کن پسته، خشک کن بادام، خشک کن گردو، خشک کن شلیل

خشک کن کابینی، خشک کن برقی، خشک کن گازی، خشک کن گازوئیل، خشک کن تونلی، خشک کن نواری، خشک کن دوار، خشک کن پرتقال، خشک کن آلوچه، خشک کن موز، خشک کن حبوبات، خشک کن انبه، خشک کن کیوی، خشک کن انگور، خشک کن شوید، خشک کن کشمش، خشک کن خرما خارک، خشک کن موز، خشک کن خرمالو

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خشک کن تونلی

آخرین مطالب سایت:

آسیاب زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی پر طرفدار در آشپزی است. این ادویه ی خوشمزه برای پودر شدن بسیار سخت است. در این مقاله تقریبا از

ادامه مطلب »
برچسب ها:

پیشنهاد لحظه ای:

امتیاز این مطلب:
5/5